Faciliteter

Bindernæs Efterskole har en masse faciliter, som du kan bruge i både undervisningen og fritiden.

Undervisnings
faciliteter

Alle elever bliver inddelt i en stamklasse og hver klasse har deres eget klasselokale. Hvis der skal ses film/dokumentarer i undervisningen har vi vores egen biograf og auditorie som også bruges i fritiden/weekenderne til bl.a. filmaftner eller fodboldkampe.

I naturfagene foregår undervisningen i skolens nye fysik-lokale som er indrettet med forsøgsstationer og mini-auditorie, hvor der er unikke muligheder for undervisningen bliver opdelt i forsøg og teoriundervisning.

Vi foretrækker også at bruge naturen og lokalområdet i vores undervisningstilbud – bl.a. kan du deltage i BE-Vikings, hvor vi starter vinterbadesæsonen i august og de sejeste elever holder hele skoleåret med en ugentligt dukkert i Østersøen.

Hjemtransport i skolens busser

Vidste du, at eleverne på Bindernæs Efterskole bliver kørt hjem med skolens busser ca. hver anden weekend og i ferierne? – vil du vide mere, så læs videre

Transportordning

Skolen har en obligatorisk transportordning, der indebærer at eleverne bliver transporteret hjem i skolens egne busser i transportweekenderne og helligdagsferierne. For dette opkræves forældrene et beløb sammen med de ordinære skolepenge, som fastsættes ud fra bopælsadressen. Der opkræves for 19 hjemrejser i løbet af året, og busserne kører ca. 22 gange i et skoleår. Transportordningen er obligatorisk for elever fra Lolland, Falster og Sjælland. Der gælder særlige regler for elever fra Bornholm, Fyn og Jylland. Spørg altid skolen, hvad der gælder for dig, og evt. hvad det koster. Årsplanen kan findes på intra ved skoleårets begyndelse.

Sportsfaciliteter

Har du brug for, at få rørt dig efter teoriundervisningen, så har du mulighed for at benytte skolens Sportshal i din fritid, hvor du kan spille badminton, tennis, minitennis, håndbold, basketball, fodbold, hockey og danse til høj musik, hvor du selv styrer musikken fra din telefon.

Du kan blive udfordret på vores 12 meter høje Klatretårn – du bestemmer selv hvor langt du tør klatre op eller du kan træne sammen med dine venner på crossfit-banen eller spille volleyball på vores beachvolleybane.

I de varme sommermåneder kan du deltage i kano- eller kajakture på Maribosøerne.

Fritidsfaciliterer

Mens du er på efterskolen har du rig mulighed for at benytte dig af fritidsfaciliterne på og uden for efterskolen. Sportshallen og klubben er hver dag åben, hvor du kan dyrke sport eller bare “hænge ud” med dine venner og veninder. Du har også mulighed for mere stille aktiviteter på Kollegiet og “Akvariet”, hvor det ofte står på hygge og brætspil – ligesom du tage et match bordtennis og bordfodbold.

Når skoledagen er slut har du mulighed for, at gå i Lalandia for at stå på skøjter, træne i fitnesscenteret inden du slutter dagen af med en tur i Aquadome.

Aftenhyggen foregår ofte ved bålpladsen, hvor du kan mødes med dine venner og lave pandekager og snobrød over bål. I de kolde vintermåneder er Strikkeklubben et populært tilbud, hvor du kan fabrikere dine julegaver.