Krealinje på Bindernæs Efterskole i Rødby

Krealinjen

For dig, der vil skabe noget kreativt, lære nye kreative teknikker og arbejde med forskellige materialer som fx keramik, stof og genbrug. Opstart er skoleåret 2025/26 – men du kan være en af de første som kan prøve linjen allerede i det kommende skoleår!

Vær en af de første!

Udfold din kreativitet

Er du vild med DYI videoer og vejledninger? Elsker du at skabe med dine hænder og lære nye kreative teknikker? Så vær med på vores splinternye krealinje, hvor du vil møde andre kreative sjæle, der deler din passion.

For at deltage på krealinjen behøver du ikke at have et særligt kunstnerisk talent. For os skal du bare have lysten til at arbejde med forskellige materialer og til at udfolde dig kreativt.

Kom og vær med og få en masse inspiration på vores krealinje med opstart til skoleåret 2024/25!

Vær en af de allerførste

Vil du være med til at afprøve vores splinternye krealinje allerede inden opstart til skoleåret 2025/26? Så kan du være én ud af 10 unge, som kan snuse til vores kreative linje allerede fra d. 7. august 2024. Kom og vær med – klik her for at være med allerede i 2024/25!

Bliv kreativ ambassadør på vores kreativ linje
Kreativ linje på Bindernæs Efterskole Kreativ linje på Bindernæs Efterskole
Krealinje på Bindernæs Efterskole i Rødby

Undervisning

På krealinjen prøver vi kræfter med nogle af alle de teknikker vi ser i DIY videoer og holder til i skolens nyoprettede kreative værksted. Bindernæs Efterskole tilbyder linjefag 2 gange om ugen, hvor du har mulighed for at fordybe dig i forskellige kreative emner. Det kan fx være keramik, papir, garn, akvarel, genbrug, stof, friske blomster, tusch osv. Og måske du har et særligt kreativt talent som du kunne tænke dig at dele med os andre, så er der også plads til det.

Udover vi skal lære og afprøve en masse kreative teknikker og bruge en masse forskellige materialer, skal vi tilegne os viden inden for Craft psykologi. Craft psykologi er læren om kreative aktiviteters betydning for vores mentale helbred.

På kreativ lader vi os også inspirere af årets gang hvorfor vi vil arbejde med emner som Halloween, jul og påske.  Vi slutter året af med en udstilling på skolen hvor alle kan komme og se de ting vi har lavet året igennem.

Men en ting er HELT sikkert – det skal være hyggeligt og vi skal have det sjovt!

På tur til KREA-messe med kreativ linjen På besøg hos en lokal keramiker - krealinje på Bindernæs Efterskole
På tur til KREA-messe i Rødovre

Ture ud af huset

Vi skal også ud og inspireres! Vi vil tage på en del spændende ture ud af huset i løbet af skoleåret. Det kan fx være:

• på værkstedet hos en keramiker
  • et besøg hos en lokal kunstner
  • en tur til et kunstmuseum i København
  • en tur til KREA-messer
  • og meget mere

Vær en af de første!

Vil du være med til at afprøve vores splinternye krealinje allerede inden opstart til skoleåret 2025/26? Så kan du være én ud af 10 unge, som kan snuse til vores kreative linje allerede fra d. 7. august 2024!

Kom og vær med til det kommende skoleår for at afprøve de kreative temaer vi har planlagt.

Der er 10 pladser allerede i år – så er du kreativ og elsker DIY så kom og del din interesse med andre unge på Bindernæs Efterskole.

Send en forespørgsel

Forespørgsel krealinje 2024/25: