8. klasse

Går du med en drøm om at starte på efterskole i 8. klasse, så kan du læse mere her. Du får en unik mulighed for udfordring, rummelighed og udvikling!

Du vil modtage undervisning i de samme fag, som du kender fra folkeskolen.
Bindernæs Efterskole fritaget for at undervise i kristendom.
Der tages hensyn til den enkelte elevs styrker og udfordringer.
I slutningen af skoleåret, skal alle elever aflægge prøve i et praktisk/musisk fag. Bindernæs Efterskole tilbyder håndværk og design som prøvefag.

Dig

Vi har ingen boglige forventninger til dig, men forventer, at du viser viljen til undervisning, udvikling og til at have styr på dine ting.
Du vælger et linjefag på lige fod med skolens andre elever.
Din hverdag på skolen krydres med gode oplevelser, lejrskoler, samvær og fællesskab

– 8. klasse er din stamklasse.
– Der er altid to voksne i klassen, en underviser og en pædagogisk støtte – det gør vi for at skabe de bedste forudsætninger for din læring, trivsel og udvikling.
– Formålet med klassen er at gøre dig klar til de udfordringer, der venter dig i 9. klasse.